sobota, 12 stycznia 2013

Jestem nauczona, że jedzenia się nie marnuje. Zawsze można coś zamrozić, przerobić na nowe danie albo zawekować. Ale co zrobić z resztkami warzyw, które zalegają w lodówce? Ano na przykład placki.
Czasami wydaje mi się, że zamieszczam przepisy na naprawdę proste dania. Często mam wyrzuty sumienia z tego powodu. Ale gdy widzę blogi, na których widnieją przepisy w stylu: jak ugotować jajko/owsiankę/zrobić kanapkę - moje wątpliwości się rozpływają. W końcu do placów trzeba jednak się trochę przyłożyć. ;]



Placki warzywne (wyszło mi ok. 20 średniej wielkości):
100 g mrożonego szpinaku,
pół cukinii,
5-6 ziemniaków,
pół cebuli,
mała marchewka,
1 jajko,
2 czubate łyżki mąki żytniej,
sól, sporo pieprzu, czubryca,
olej.

1. Szpinak rozmrozić, odsączyć i posiekać.
2. Ziemniaki, marchew, cukinię i cebulę - obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczach.
3. Do warzyw dodać szpinak, jajko, mąkę i przyprawy. Wymieszać dokładnie i odstawić na pół godziny do lodówki. W tym czasie warzywa zmiękną i szybciej się usmażą.
4. Wyjąć z lodówki, wymieszać masę jeszcze raz. Na rozgrzanej patelni smażyć małe placuszki na średnim ogniu.
Świetnie smakują ze śmietaną albo jogurtem naturalnym. Smacznego! ;)





Przepis dołączam do akcji:



Tagged: , , , , , , ,

0 komentarze:

Prześlij komentarz