poniedziałek, 4 marca 2013

      Gdy byłam jeszcze małą dziewczynką, uwielbiałam niszczyć kwiatki doniczkowe. Wiem, nie ma czym się chwalić. Mama upominała, że jeśli będę niszczyć palmę stojącą w salonie, to nie urosną nigdy na niej daktyle. Uwierzyłam, ale daktyli doczekać się mogłam. A szkoda, bo je uwielbiam. Są tanie, słodkie, smaczne i idealnie nadają się do wszelkich wypieków. Zwłaszcza maminych drożdżówek z cynamonem. A poza tym daktyle mają właściwości przeciwbólowe i przeciwzapalne. Słodkie zdrowie. ;)


Cynamonowe ślimaki drożdżowe z daktylami

Składniki (na ok. 30 ślimaków):
1/4 kostki drożdży,
3 szklanki mąki,
4 łyżki cukru,
1 jajko,
szklanka ciepłego mleka,
łyżka oleju,
łyżeczka cynamonu,
ok. 50 g pokrojonych daktyli suszonych,
szczypta soli.

1. Drożdże zasypać solą i 2 łyżkami cukru. Zalać ciepłym mlekiem. Odstawić na 5 minut.
2. Dodać mąkę, żółtko, olej. Wyrobić. Jeśli ciasto jest za suche, dodać wody. Przykryć wilgotną, bawełnianą ściereczką. Odstawić do wyrośnięcia na 45 minut w ciepłe miejsce.
3. Ciasto podzielić na 4 porcje. Każdą z nich rozwałkować na placek o grubości ok. 1 cm.
4. Przygotować masę cynamonową: wymieszać cynamon z cukrem i białkiem. Rozsmarować na każdym z placków. Obsypać daktylami.
5. Każdy placek zawinąć w rulon (tak jak makowca) i pokroić na plastry o grubości ok. 1,5 - 2 cm.
6. Układać na blaszcze. Piec 20 minut w 190 stopniach.
Smacznego!





Przepis dołączam do akcji:

Tagged: , , , ,

3 komentarze:

  1. rewelacyjnie wyglądają ale muszą być smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Że są pyszne najlepiej może poświadczyć fakt, iż mój luby zjadł ponad połowę z nich na śniadanie. xD

      Usuń
  2. Świetny post. Miła atmosfera na twoim blogu. Podoba mi się tutaj.
    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga. Nowe zdjęcia.
    Jeśli spodobają Ci się moje zdjęcie polub mnie na fan page: https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856
    Będę Ci ogromnie wdzięczna.

    Życzę miłego dnia. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń