piątek, 29 marca 2013

     W mojej kuchni zapanowała wiosna. To nic, że za oknem tego nie widać. Ważne, że wiosna gości w sercu i na talerzu. Chcę świeżych warzyw i owoców. W oczekiwaniu na nowalijki, pocieszam się zielonymi warzywami. Dziś sałatka z brokuła i ziarna słonecznika. Iście letnie smaki. Przepis podpatrzony u cioci. Mam nadzieję, że nie będzie miała mi tego za złe. Sama sałatka jest prosta, dosyć szybka w przygotowaniu i pełna witamin. Zbieram siły w oczekiwaniu na wiosnę. I rower! ;)


sałatka brokułowa
skladniki:
1 brokuł,
1/4 szklanki ziaren słonecznika,
1/3 kostki sera feta,
100 ml jogurtu greckiego,
sól, pieprz (dodałam cytrynowy),
*odrobina suszonego tymianku.

1. Brokuła umyć i podzielić na różyczki. Następnie zblanszować (zalać wrzątkiem na 2-3 minuty, następnie przelać zimną wodą). Odcedzić.
2. Przełożyć do miski. Dodać ziarna słonecznika i pokrojony w kostkę ser.
3. W oddzielnej miseczce wymieszać jogurt z przyprawami. Dodać do sałatki. Delikatnie wymieszać. 
4. Można podawać jako dodatek do mięs, albo samą. Smacznego. ;)



A sałatkę dodaję do akcji:

Tagged: , ,

1 komentarz:

  1. Kocham brokuła, jak i sałatki z brokułem, więc na pewno wykorzystam przepis, tym bardziej, że jest sprawdzony ;>
    Pozdrawiam ciepło z zimnej wielkopolski, A.

    OdpowiedzUsuń