poniedziałek, 26 listopada 2012

Klasyczny omlet jest pożywnym śniadaniem, które szybko i na długo zaspokaja głód największego łakomczucha. Niestety jest też daniem dosyć kalorycznym (przynajmniej w wersji polskiej), ze względu na dużą ilość pszennej mąki, tłuszczu i dodatków, np. sera i boczku.
Ja swojego oszukałam:
- zamiast mąki pszennej, dodałam żytnią,
- aby wzbogacić o błonnik, dodałam płatki owsiane,
- ujęłam 2 żółtka,
- dodałam zieleninę na trawienie,
- smażone na suchej patelni teflonowej.

Składniki na 2 omlety:
4 jajka (2 żółtka + 4 białka),
2 łyżki jogurtu greckiego,
2 łyżki mąki żytniej,
czubata łyżka płatków owsianych lub otrąb,
pół pęczka pietruszki,
20 g szynki,
kilka kropel oliwy,
pieprz, odrobina soli.



Przygotowanie:
1. Żółtka, jogurt, oliwę, mąkę i płatki ucieramy w miseczce, do uzyskania gładkiej masy.
2. Białka ubijamy na sztywną pianę mikserem.
3. Szynkę i pietruszkę drobno kroimy, dodajemy do masy jajecznej.
4. Białka stopniowo dodajemy do masy jajecznej. Przyprawiamy solą i pieprzem.
5. Na rozgrzaną patelnię wykładamy połowę masy. Smażymy na brązowo i przekładamy na druga stronę.

*Przepraszam za zdjęcia. Z utęsknieniem wypatruję Świętego Mikołaja z aparatem. ;]


Tagged: , , , , , ,

0 komentarze:

Prześlij komentarz