środa, 2 października 2013

 Dziś nietypowa porcja, bo potrawa przeznaczona tylko dla mnie. Pomimo wielu starań, nie udało mi się przekonać lubego do babki ziemniaczanej. Dla mnie jest to podstawowy smak dzieciństwa. Potrawa, którą moja babcia i  mama robiły odkąd sięgam pamięcią. Danie, które urzeka swoją prostotą. Nie udało mi się nim znudzić jeszcze. Może dlatego, że ze względu na kaloryczność, nie gości zbyt często na moim prywatnym stole. Za to występuje w ramach obiadu u mamy. ;)
Babka ziemniaczana z dynią
Składniki:
1 kg ziemniaków,
1 cebula,
2 cm plaster boczku + 2 cieniutkie plasterki do przybrania (może być to boczek wędzony, jak i surowy)
1 ząbek czosnku,
1 łyżka mąki,
1 łyżka majeranku,
sól, sporo pieprzu, oliwa. 

babka ziemniaczana - wersja podstawowa (przed upieczeniem)
To przepis przepis podstawowy. Przez lata danie było wzbogacane o kolejne składniki. Do babki można dodać grzyby, wędzonkę, warzywa. Jednak właśnie wersja podstawowa jest najsmaczniejsza.
Ja dziś do swojej dodałam ok. 200 g dyni. 

Wykonanie:
1. Ziemniaki i dynię zetrzeć wraz z cebulą. Odcisnąć wodę do osobnej miseczki. Poczekać aż ustoi się krochmal, dodać go do masy.
2. Do ciasta dodać sprasowany ząbek czosnku, majeranek, pieprz, sól i  mąkę. Wymieszać. 
3. Boczek pokroić w drobną kostkę i podsmażyć. Dodać do masy ziemniaczanej i wymieszać.
4. Masę wylać do formy. Na wierzchu wyłożyć pozostałe plastry boczku.
5. Piec ok.45 minut w 200 stopniach. 

Do ciasta nie dodajemy żadnego jajka, wystarczającym spoiwem jest tu krochmal. Niektórzy babkę jedzą z kwaśną śmietaną, osobiście wolę bez dodatków.

Tagged: ,

0 komentarze:

Prześlij komentarz